O nas
Przedszkole Samorządowe w Gorzkowicach jest placówką publiczną, prowadzona przez Gminę Gorzkowice.
Pracuje codziennie w godzinach 6:00-16.30. Funkcjonuje w nim sześć oddziałów, a dla dwóch grup przedszkolnych wygospodarowano sale w byłym gimnazjum.
Usytuowane jest w wolno stojącym, nowoczesnym, parterowym obiekcie otoczonym ogrodem o dużej powierzchni, z placem zabaw wyposażonym w bezpieczny, kolorowy sprzęt do zajęć ruchowych. Przestronne, estetyczne i kolorowe sale zajęć z wydzielonym miejscem do odpoczynku i zabawy, posiadają odpowiednie wyposażenie do realizacji podstawy programowej i przyjętych programów wychowania przedszkolnego.
Atutem przedszkola jest utworzony ogródek dydaktyczny stanowiący żywą pracownię do realizacji zajęć przyrodniczo-ekologicznych, do prowadzenia obserwacji, badań i eksperymentów, kształcenia pożądanych postaw w stosunku do świata roślin i zwierząt. Wszystkie działania kadry pedagogicznej koncentrują się wokół kluczowych zadań przedszkola zawartych w koncepcji pracy, których celem jest wszechstronny rozwój dzieci i zapewnienie im bezpiecznego pobytu w przedszkolu. W pracy z dziećmi, nauczyciele wykorzystują aktywne metody (m.in. ćwiczeń gimnastyczno-relaksacyjnych z elementami rytmiki, pedagogiki zabawy, technik parateatralnych, gimnastyki twórczej, zabaw badawczych, burzy mózgów).
Obok zajęć z oferty podstawowej, organizowane są także zajęcia dodatkowe, odpowiadające potrzebom dzieci i oczekiwaniom rodziców: logopedyczne, korekcyjno - kompensacyjne, taneczne, przyrodnicze, plastyczne, języka angielskiego, choreoterapii i terapii pedagogicznej. W szerokim zakresie prowadzona współpraca z rodzicami i instytucjami i organizacjami środowiska przynosi obopólne korzyści, w szczególności mające fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka m.in. poznawanie pracy ludzi w różnych zawodach, umiejętność kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych, pokonywanie tremy podczas występów publicznych, uwrażliwienie na potrzeby innych, zwiększenie poczucia własnej wartości, rozwijanie zainteresowań, poznanie instytucji działających w środowisku i dostrzeganie ich użyteczności.
Szczególnie ważne miejsce w pracy przedszkola zajmuje kreowanie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku lokalnym oraz wskazywanie na korzyści płynące z uczęszczania dzieci do przedszkola. Informacje o efektach pedagogicznych przekazywane są w szczególności poprzez: bezpośredni kontakt, stronę internetową, spotkania adaptacyjne, zajęcia otwarte i uroczystości przedszkolne.
Dyrektor podejmuje skuteczne działania zapewniające odpowiednie warunki do rozwoju dzieci, do doskonalenia zawodowego nauczycieli i nowatorstwa pedagogicznego. Nauczyciele angażują się w prowadzenie ewaluacji wewnętrznej i stosowanie licznych, innowacyjnych rozwiązań w pracy pedagogicznej m.in. wdrożenie do realizacji wielu programów własnych, programów i akcji ogólnopolskich, prowadzenie dodatkowych, nieodpłatnych zajęć rozwijających zdolności i zainteresowania dzieci.